Roda de Premsa - La campanya Desmilitaritzem l'Educació denúncia l'incompliment de la Moció 55/XI del Parlament en relació a fires i salons educatius i de formació

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notes de premsa

WhatsApp Image 2019 03 20 at 12.19.37

Roda de Premsa - La campanya Desmilitaritzem l'Educació denúncia l'incompliment de la Moció 55/XI del Parlament en relació a fires i salons educatius i de formació

Denunciem la inacció de les administracions públiques (Generalitat de Catalunya i Ajuntament de Barcelona) per a evitar la presència de l'Exèrcit en actes de formació i lleure

També rebutgem la presència d'agents amb armes, porres i manilles en centres educatius

Barcelona, 10 de març de 2020

La Campanya Desmilitaritzem l'Educació -integrada per més d'un centenar d'entitats, organitzacions, moviments socials, sindicats i associacions-, convoca:

Roda de premsa
Dia: dijous 12 de març
Hora: 11.30h
Lloc: sala d'actes de l'Associació de Mestres Rosa Sensat (Av. de les Drassanes, núm. 3, de Barcelona).

A més de membres de la Campanya Desmilitaritzem l'Educació, hi intervindrà Gabriela Serra, presidenta del Consell Català de Foment de la Pau.

Del 18 al 22 de març, a Fira de Barcelona (Montjuïc), tindrà lloc l'edició d'enguany del Saló de l'Ensenyament de Barcelona. Fira de Barcelona i la direcció del Saló de l'Ensenyament han pres la decisió d'incloure, un cop més, un estand de l'exèrcit.

Aquesta decisió, sens dubte, contravé de nou d'una manera flagrant la Moció 55/XI, Sobre la desmilitarització de Catalunya, aprovada pel Parlament de Catalunya el 14 de juliol de 2016, així com, l'Acord del Plenari del Consell Municipal de Barcelona, de 26 de febrer de 2016. Ambdues resolucions institucionals van ser aprovades per majoria absoluta.

La Campanya Desmilitaritzem l'Educació treballa des de fa més de 10 anys perquè l'exèrcit no tingui cap mena de presència als espais educatius, de formació o de lleure i, en el cas que ens ocupa, al Saló de l'Ensenyament de Barcelona. És per aquest motiu, que us volem explicar, donar a conèixer i fer públiques totes les accions que s'han dut a terme darrerament i les que estan previstes per als propers dies.

Des de la Campanya Desmilitaritzem l'Educació, també es denuncia la constant presència d'agents armats (de Mossos d'Esquadra com de policies locals) dins d'escoles i instituts. Accions que contravenen tots els esforços educatius per a fomentar una Cultura de Pau

A la Roda de premsa també hi seran presents diverses persones representants d'algunes de les més de 100 entitats i organitzacions que conformen la campanya Desmilitaritzem l'Educació

(Telèfon de contacte comunicació: Jordi Muñoz - 647 71 66 22)