Pau Global 95


Butlletí electrònic en català i castellà del Centre Delàs d'Estudis per la Pau de Justícia i Pau

NÚMERO 95 ABRIL - ABRIL 2014 (ABAJO EN CASTELLANO)

 
ARTICLES 
 
Menys diners per a armes. Pere Ortega.  Article que analitza la tendència de l'enorme despesa militar mundial. Escrit amb motiu del Dia Mundial sobre la Despesa Militar el 14 d'abril passat.   Publicat a El País el 14/04/2014.
 
Europa no és el que sembla. Jordi Calvo. L'Europa de la que ningú en parla: l'Europa que no respecta la seva lesgislació sobre el comerç d'armes. Article publicat al diari Público.es el 06/04/2014.
 
Colòmbia: militarització al servei de l'extractivisme.Tomàs Gisbert i Maria Jesús Pinto. L'auge de les activitats extractivistes miner-energètiques dels últims anys han estat acompanyades d'una forta militarització a Colòmbia. Article publicat a Notícias de los Especuladores de la Guerra (WRI-IRG) a l'abril de 2014. 
 
NOVETATS
 
Nou Informe: 'El militarisme en el Nord d'Àfrica. El paper de les forces armades des de la descolonització a les revoltes'. Informe realitzat per Blanca Camps-Febrer i Pere Ortega, que proposa una mirada al paper jugat pel militarisme en la política interna dels sis països del nord d'Àfrica, així com el comportament de les forces armades en les denominades 'primaveres àrabs'.
 
CAMPANYES

14 Abril GDAMS. El passat dia 14 d'abril va ser el Dia d'Acció Global sobre la Despesa Militar on es va denunciar la prioritat de l'Estat espanyol a invertir en despesa miltar per sobre de la despesa social. Podeu consultar les noves dades actualitzades en la nostra web.  


AGENDA

Trobada de Barcelona 8-9 de Maig. Un any més el Centre Delàs participa en la XXI Trobada de Barcelona, de Justícia i Pau i Fundació per la Pau. En aquesta edició es commemoren els cent anys de la Primera Guerra Mundial i d'un segle plagat de guerres. Trobareu el tríptic amb totes les xerrades i més informació a la web.   

 

Estrena de l'obra de teatre "El Pes del Plom".  Una representació teatral sobre el món de les armes que ha comptat amb l'assessorament de membres del Centre Delàs. Fins l'11 de maig a la Sala Beckett. Una producció d'Aleix Fauró i Isis Martín de la Companyia La Virgueria. Més informació i compra d'entrades a la web.

 

Presentació "Delitos de los estados, de los Mercados y daño social" (Ed. Anthropos). Un llibre coordinat per Iñaki Rivera Beiras, que denuncia el silenci sobre les guerres, les atrocitats massives i el dany social. L'acte de presentació tindrà lloc el 13 de maig a la Llibreria Alibri (Balmes, 26) i comptarà amb la participació d'Encarna Bodelón, Camino Simarro i David Fernández. Trobareu tota la informació aquí.

 

 SEGUEIX-NOS A TWITTERFACEBOOK 



ARTÍCULOS
 
Menos dinero para armas. Pere Ortega. Artículo que analiza la tendencia del enorme gasto militar mundial. Escrito en motivo del Día Mundial sobre el Gasto Militar el 14 de abril pasado. Publicado en El País el 14/04/2014.
 
Europa no es lo que parece. Jordi CalvoLa Europa de la que nadie habla: la Europa que no respeta la legislación sobre el comercio de armas. Artículo publicado en Público.es el 06/04/2014.
 
Colombia: militarización al servicio del extractivismo. Tomàs Gisbert y Maria Jesús Pinto.  El auge de las actividades extractivistas minero-energéticas de los últimos años han estado acompañadas de una fuerte militarización en Colombia. Artículo publicado en Notícias de los Especuladores de la Guerra (WRI-IRG) en abril de 2014.
 
NOVEDADES
 
Nuevo Informe " El militarismo en el norte de África. El papel de las fuerzas armadas desde la descolonización a las revueltas". Informe realizado por Blanca Camps-Febrer y Pere Ortega, que propone una mirada al papel jugado por el militarismo en la política interna de los seis países del norte de África, así como el comportamiento de las fuerzas armadas en las denominadas 'primaveras árabes'.
 
CAMPAÑAS
 
14 de Abril GDAMS. El pasado día 14 de abril fue el Día Mundial sobre el Gasto Militar donde denunciamos la prioridad del Estado español a invertir en gasto militar por encima del gasto social. Pueden consultar los nuevos datos actualizados en nuestra web.
 
 
AGENDA
Trobada de Barcelona 8-9 de Mayo.  Un año más el Centro Delàs participa en el XXI Trobada de Barcelona, de Justícia y Paz y Fundación por la Paz. En esta edición se conmemoran los cien años de la Primera Guerra Mundial y de un siglo plagado de guerras. Encontraréis el tríptico con todas las conferencias y más información en la web.
 
 
Estreno de la obra "El Pes del Plom". Una representación teatral sobre el mundo de las armas que ha contado con el asesoramiento de miembros del Centro Delàs. Hasta el 11 de mayo en la Sala Beckett. Una producción de Aleix Fauró y Isis Martín de la compañía La Virgueria. Más información y compra de entradas en la web.
 
 
Presentación del libro "Delitos de los estados, de los Mercados y daño social" (Ed. Anthropos). Un libro coordinado por Iñaki Rivera Beiras, que denuncia el silencio sobre las guerras, las atrocidades masivas y el daño social. El acto se celebrará el 13 de mayo en la Libreria Alibris (Balmes, 26) y contará con la presencia de Encarna Bodelón, Camino Simarro y David Fernández. Encontraréis toda la información aquí.
 

  SÍGUENOS EN TWITTER Y FACEBOOK 

 

[SUBSCRIPTIONS]