"El negoci de construir murs", nou Informe del Transnational Institute (TNI), Stop Wapenhandel i el Centre Delàs

 - - -
logo newsletterNou Informe

Informe del Transnational Institute (TNI), Stop Wapenhandel i el Centre Delàs: 

"El negoci de construir murs" 

(más abajo, versión en castellano)

L'informe “El negoci de la construcció de murs” és la segona part de "Aixecant murs: Polítiques de la por i securitització a la Unió Europea", publicat el 2018 pel Centre Delàs, juntament amb el Transnational Institute (TNI) i Stop Wapenhandel, en el qual es van mesurar i van identificar per primera vegada els murs que travessen Europa. Aquest nou informe analitza el negoci que existeix darrere de la construcció d'infraestructures, murs i tecnologies desplegats a les fronteres europees, construïts per a frenar i interceptar l'entrada de persones migrades i sol·licitants d'asil.

La publicació mostra que hi ha hagut un enorme increment de la despesa pública en seguretat de fronteres per part de la Unió Europea (UE) i els seus Estats membres que han impulsat una indústria que s'hi ha lucrat. Algunes de les empreses beneficiàries són també actors globals, que treuen partit d'un mercat mundial de seguretat de fronteres el valor de les quals, el 2018, es calcula en uns 17.500 milions d'euros. La recerca també ressalta el paper destacat que exerceix el sector armamentístic en la presa de decisions sobre polítiques de seguretat fronterera a través de la creació d'espais on poden defensar els seus interessos econòmics. La construcció de murs resulta ser un negoci lucratiu i en creixement amb conseqüències letals per a les persones que migren.

Autor: Mark Akkerman

Pots consultar i descarregar el resum executiu en castellàen anglès i en francès, i l'informe complet en anglès.

portada NegocioDeConstruirMuros TNI StopWapenhandel CentreDelas web CAST

Saber és poder: Comparteix-ho!
fes-ne difusió a les xarxes socials.

 facebooktwitter

Fes-te soci o col·laborador del Centre Delàs per defensar aquesta i altres causes per al foment d’una cultura de Pau i la construcció d’una societat desarmada

fes-te soci

Versión en castellano


Informe del Transnational Institute, Stop Wapenhandel y el Centre Delàs: "El negocio de construir muros"

El informe “El negocio de la construcción de muros” es la segunda parte de "Levantando muros: Políticas del miedo y securitización en la Unión Europea", publicado en 2018 por el Centre Delàs, junto con el Transnational Institute (TNI) y Stop Wapenhandel, en que se midieron e identificaron por primera vez los muros que atraviesan Europa. Este nuevo informe analiza el negocio que existe detrás de la construcción de infraestructuras, muros y tecnologías desplegados en las fronteras europeas, construidos para frenar e interceptar la entrada de personas migradas y solicitantes de asilo.

El informe muestra que ha habido un enorme incremento del gasto público en seguridad de fronteras por parte de la Unión Europea (UE) y sus Estados miembros que han impulsado una industria que se ha lucrado de ello. Algunas de las empresas beneficiarias son también actores globales, que sacan partido de un mercado mundial de seguridad de fronteras cuyo valor, en 2018, se calcula en unos 17 500 millones de euros. La investigación también resalta el papel destacado que desempeña el sector armamentístico en la toma de decisiones sobre políticas de seguridad fronteriza a través de la creación de espacios donde pueden defender sus intereses económicos. La construcción de muros resulta ser un negocio lucrativo y en crecimiento con consecuencias letales para las personas que migran.

Autor: Mark Akkerman

Puedes consultar y descaregar el resumen ejecutivo en castellanoen inglés y en francés, y el informe completo en inglés.

portada NegocioDeConstruirMuros TNI StopWapenhandel CentreDelas web CAST

Saber es poder: ¡Compartelo!

Difúndelo en las redes sociales.

 facebooktwitter

Hazte socio o colabrador del Centre Delàs para defender esta y otras causas para el fomento de una cultura de Paz y la construcción de una sociedad desarmada.

hazte socio

 
 - - -
No t'interessa?