"Custodiar la Fortalesa. El paper de Frontex en la militarització i securitització dels fluxos migratoris a la Unió Europea", nou informe del Centre Delàs, el Transnational Institute i Stop Wapenhandel

 - - -
logo newsletterNou Informe del Centre Delàs, el Transnational Institute (TNI) i Stop Wapenhandel

Informe 40: Custodiar la Fortalesa. El paper de Frontex en la militarització i securitització dels fluxos migratoris a la Unió Europea

(más abajo, versión en castellano)

Amb “Custodiar la Fortalesa: el paper de Frontex en la militarització i securitització dels fluxos migratoris a la Unió Europea”, es pretén estudiar i analitzar el context en el qual es desenvolupa i implementa l'Agència Europea de la Guàrdia de Fronteres i Costas (Frontex) a la Unió Europea, així com el seu funcionament, mecanismes i principals operacions realitzades. La recerca aborda com és el context que es construeix respecte a les polítiques de seguretat a la UE, i en concret respecte a la política fronterera i migratòria. Així com, el desenvolupament de Frontex en aquest context.

L'informe analitza el paper que té Frontex en contribuir a aixecar murs al voltant de la Unió Europea, construint el que es denomina la “Europa Fortalesa”, mitjançant operacions marítimes, àrees i terrestres que criminalitzen les persones que han de fugir de les seves cases per la força, ja sigui per la guerra o per la desigualtat econòmica. És en aquest context que els fluxos migratoris són abordats com una amenaça, de manera que s'afronten amb els mateixos instruments que els crims fronterers.

Autora: Ainhoa Ruiz Benedicto

Pots consultar i descargar el resum executiu en català, en castellà i en anglès; i l'informe complet en catalàen castellà i en anglès.

portada informe40 CustodiarLaFortalesa RE CAT web DEF page 0001

Saber és poder: Comparteix-ho!
fes-ne difusió a les xarxes socials.

 facebooktwitter

Fes-te soci o col·laborador del Centre Delàs per defensar aquesta i altres causes per al foment d’una cultura de Pau i la construcció d’una societat desarmada

fes-te soci

Versión en castellano


Informe 40: Custodiar la Fortaleza. El papel de Frontex en la militarización y securitización de los flujos migratorios en la Unión Europea

Con “Custodiar la Fortaleza: el papel de Frontex en la militarización y securitización de los flujos migratorios en la Unión Europea”, se pretende estudiar y analizar el contexto en el que se desarrolla e implementa la Agencia Europea de la Guardia de Fronteras y Costas (Frontex) en la Unión Europea, así como su funcionamiento, mecanismos y principales operaciones realizadas. La investigación aborda cual es el contexto que se construye respecto a las políticas de seguridad en la UE, y en concreto respecto a la política fronteriza y migratoria. Así como, el desarrollo de Frontex en este contexto.

El informe analiza el papel que tiene Frontex en contribuir a levantar muros alrededor de la Unión Europea, construyendo lo que se denomina la “Europa Fortaleza”, mediante operaciones marítimas, áreas y terrestres que criminalizan a las personas que tienen que huir de sus casas por la fuerza, ya sea de la guerra o de la desigualdad económica. Es en este contexto que los flujos migratorios son abordados como una amenaza, de manera que se afrontan con los mismos instrumentos que los crímenes fronterizos.

Autora: Ainhoa Ruiz Benedicto

Puedes consultar y descargar el resumen ejecutivo en castellano, en catalán y en inglés; y el informe completo en castellano, en catalán y en inglés.

portada informe40 CustodiarLaFortaleza web CAST

Saber es poder: ¡Compartelo!

Difúndelo en las redes sociales.

 facebooktwitter

Hazte socio o colabrador del Centre Delàs para defender esta y otras causas para el fomento de una cultura de Paz y la construcción de una sociedad desarmada.

hazte socio

 
 - - -
No t'interessa?