Observatori sobre desarmament, comerç d'armes, conflictes armats i cultura de pau

Nota de Premsa: Demà són les Jornades del Centre Delàs 2015 "Com reduir la despesa militar per aconseguir un mon més segur"

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notes de premsa

Demà són les Jornades del Centre Delàs 2015: "Com reduir la despesa militar per aconseguir un mon més segur"

• Sam Perlo-Freeman, expert en despesa militar del SIPRI, principal referent mundial en armamentisme, desarmament i seguretat internacional, participarà en les jornades del Centre Delàs.
  • Representants dels principals partits polítics seran interpel·lats sobre el seu posicionament respecte a la despesa militar.

Barcelona, ​​3 de novembre de 2015. El Centre Delàs d'Estudis per la Pau, en col·laboració amb l'International Peace Bureau (IPB) organitza les seves jornades anuals el dia 12 de novembre. En aquesta ocasió, son unes jornades preparatòries (PrepCom) del Congrés Mundial 2016 sobre despesa militar de l'International Peace Bureau "Disarm! For a Clima of Peace "que es celebraran a Berlín en octubre de 2016. Les jornades de Barcelona serviran per aportar el component d'investigació i anàlisi de la despesa militar i el seu impacte en la seguretat a les jornades mundials de Berlín i per introduir a l'agenda mediàtica i social la qüestió de la despesa militar i com afecta al desenvolupament dels conflictes i la pau mundial.

Sam Perlo-Freman, expert en despesa militar del SIPRI i Ingeborg Breines, Co-presidenta de l'International Peace Bureau (IPB), participaran en la conferència Reduir la despesa militar per un món més segur, que serà presentada pel periodista Marià de Delàs i en la qual també participarà Pere Ortega, president i investigador en despesa militar del Centre Delàs, que assegura que "amb una reducció d'un 3% de la despesa militar mundial, podríem acabar amb la fam al món".

Les jornades també acolliran una taula rodona, dinamitzada per Sergi Picazo, periodista de Crític, amb representants de defensa dels partits polítics. En ella seran interpel·lats sobre les seves propostes programàtiques en referència a la despesa militar, perquè "és important que els partits polítics que tenen opcions de formar govern prioritzin aquesta qüestió en els seus programes polítics i escoltin els arguments que recomanen la reducció de la despesa militar" afirma Jordi Calvo , coordinador del Centre Delàs.

Així mateix, a les nou del matí hi haurà un seminari exclusivament per a periodistes sota el títol Què és la despesa militar? Engany i ocultació en els pressupostos de l'Estat, en el qual l'expert Sam Perlo-Freeman abordarà les qüestions pertinents sobre el tema.

Per més informació:
Jornades PrepCom Gasto Militar
93 441 19 47/658041818

Col·labora amb:

És membre de:

Adreça: Carrer Erasme de Janer, 8 (Entresol - despatx 9)
Tel: +(34) 93 441 19 47