Observatori sobre desarmament, comerç d'armes, conflictes armats i cultura de pau

Roda de premsa - Made in Spain, bombardejat al Iemen: Abordar la responsabilitat dels exportadors d'armes. El cas de l'Estat espanyol

Escrit per Centre Delàs on . Posted in Notes de premsa

• El Centre Delàs d’Estudis per la Pau conjuntament amb altres organitzacions europees i iemenites presenten a Barcelona la Comunicació que han lliurat a la Cort Penal Internacional que demana investigar la complicitat d’empreses armamentistes i governs europeus en presumptes crims de guerra al Iemen.
  • L’empresa armamentista espanyola Airbus Defence and Space, assenyalada en la denúncia per l’exportació d’armes a la coalició liderada per Aràbia Saudita i els EUA.
  • Ali Jameel, investigador i activista per la denúncia de les vulneracions de drets humans al Iemen, i Linde Bryk, assessora legal de l’ECCHR, visiten aquests dies Barcelona en el marc d’aquesta acció de denúncia.

20191217 RdP ExportacionsArmesEsp Bcn- Eurofighter, Tornados, bombes de la sèrie MK 80 – les armes europees són emprades en la guerra al Iemen, i existeixen nombroses i fiables evidències que ho demostren. Estan llavors els empresaris d'armes i els oficials que autoritzen les exportacions ajudant i instigant presumptes crims de guerra, comesos per la coalició militar liderada per l'Aràbia Saudita i la Unió dels Emirats Àrabs (EAU) al Iemen? Aquesta qüestió està al centre d'una innovadora Comunicació lliurada a l'Oficina del Fiscal (OTP) de la Cort Penal  Internacional (CPI) aquest passat 11 de desembre de 2019.

En una Comunicació conjunta el European Center for Constitutional and Human Rights (ECCHR)Mwatana for Human Rights, el Centre Delàs d’Estudis per la PauAmnesty International, la Campaign Against Arms Trade i Rete Disarmo demanen a la Oficina del Fiscal de la CPI, que s’investigui la responsabilitat legal dels actors empresarials i polítics d’Alemanya, França, Itàlia, Espanya i el Regne Unit.

En el marc d'aquesta acció de denúncia del comerç d'armes europees a països en situació de conflicte armat, el pròxim dimarts 17 de desembre a Barcelona tindrem l'oportunitat d'escoltar a expertes d'aquestes organitzacions que explicaran de primera mà els continguts de la Comunicació presentada a la Cort Penal Internacional, tot especialment quines són les responsabilitats dels executius de les empreses d'armes i els responsables de les autoritats espanyoles que han autoritzat i realitzat exportacions d’armament a la coalició liderada per Aràbia Saudita i els EAU, en la presumpta perpetració de delictes que poden constituir crims de guerra.

Ali Jameel, activista, membre i investigador de l'organització de defensa iemenita dels drets humans Mwatana for Human Rights participarà junt a Linde Bryk, assessora legal del ECCHR, el dia 17 de desembre en aquesta roda de premsa a Barcelona on s’exposaran els detalls de la denúncia i les conclusions de les investigacions dutes a terme per les organitzacions implicades. Jordi Calvo, investigador i coordinador del Centre Delàs d’Estudis per la Pau; i el periodista de eldiario.es Pol Pareja implicat en el projecte "El destino de las armas españolas", participaran també en la taula.

Dia i hora: dimarts 17 de desembre de 2019 a les 11:30h

Lloc: Seu de LaFede.cat (carrer Tàpies, 1-3 08001 Barcelona)

Organitza: Centre Delàs d'Estudis per la Pau

Amb la col·laboració de: European Center for Constitutional and Human Rights (ECCHR) i Mwatana for Human Rights

Amb el suport de: Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD)

Per a més informació:

Consulta l’Informe del cas.

Consulta el Q&A (Preguntes i respostes sobre el cas)

Contacte i entrevistes:

Maria Vázquez (Centre Delàs d’Estudis per la Pau)

93 441 1947 / 633 561 498 / Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. / Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Col·labora amb:

És membre de:

Adreça: Carrer Erasme de Janer, 8 (Entresol - despatx 9)
Tel: +(34) 93 441 19 47